Meine Zielgruppenangabe ändern
Przeskocz nawigację
Kolor roku 2024 Honey Gold
Kolor roku 2024 Honey Gold

Kolor złocistego miodu Honey Gold wiodącym kolorem roku 2024!

Kolor złocistego miodu Honey Gold wiodącym kolorem roku 2024! Działa na zmysły, rozgrzewa serce, promieniuje i tworzy przytulną atmosferę. Honey Gold napawa optymizmem, radością życia i daje poczucie bliskości. Kolor złocistego miodu zajmuje centralną pozycję w trzech Światach Barw, które według opinii biura projektów kolorystycznych Caparol FarbDesignStudio zdominują w 2024 roku aranżację wnętrz. Motto katalogu UNIKAT #6: "Designed by Nature".

Liście lubią kwiaty

Jakby promienie słońca padały na nas przez liściastą kopułę. Światło jest modulowane, ciepłe, przejrzyste, pobudzające ale zarazem uspakajające. Dobrze wpływa na naszą psychikę i kondycję fizyczną, ładuje nas energią, daje poczucie pewności i bezpieczeństwa. Czujemy się w objęciach natury, która wprowadza nas w pozytywny nastrój. To wszystko wkracza teraz do naszych wnętrz i znajduje kulminację w ciepłym, wyrazistym i promiennym kolorze złocistego miodu. Wiodący kolor roku 2024 w pierwszej chwili zaskakuje, gdyż wyraźnie odróżnia się od kolorów wiodących lat ubiegłych i oznacza zmianę dotychczasowych preferencji proponując odejście od tonacji lżejszych i chłodniejszych.

Szczegółowe analizy nowych trendów przeprowadzone przez biuro projektów kolorystycznych Caparol FarbDesignStudio wyraźnie wskazują na zwrot w kierunku wyrazistych kolorów naturalnych, zróżnicowanej palety odcieni zielonego i niebieskiego oraz delikatnych tonów żółci. Ale nie brakuje też eleganckich odcieni terrakoty i mocnych akcentów kolorystycznych. W centrum tego układu stoi promienny kolor złocistego miodu Honey Gold, znany w nazewnictwie Caparol jako Amber 65. Odgrywa on teraz dominującą rolę w aktualnym katalogu kolorów UNIKAT #6.

Designed by Nature

Kolor Honey Gold jest wyrazem głębokiej tęsknoty za przyjaznym, naturalnym środowiskiem, które nas pozytywnie nastraja i wzmacnia i którego nie powinno zabraknąć w naszym najbliższym otoczeniu. Takie podejście nawiązuje wprawdzie do romantycznego, wręcz idealistycznego postrzegania przyrody, ale dzisiaj jest w pełni zrozumiałe jako reakcja na ogromne tempo zmian, które obserwujemy wokół nas i które napawają nas niepewnością.

W cyfrowym i niestabilnym świecie, w którym eliminowane są zmysły, przyroda bardziej niż kiedykolwiek w historii staje się źródłem spokoju i energii.

Nie możemy się zatem dziwić, że kolorowi złocistego miodu Honey Gold przypadła rola koloru wiodącego. Nie jest to tradycyjny ciepły żółty kolor. Honig-Gold ma bardziej ziemisty, przytulny charakter i równocześnie promienną moc. W odróżnieniu od powszechnego postrzegania kolorów ziemistych jako statyczne, Honey Gold jest dynamiczny, dodaje sił i mieni się różnymi odcieniami w zależności od oświetlenia, warunków otoczenia i towarzyszących mu kolorów z naszych trzech Światów Barw.

Przyroda wkracza do wnętrz

Światy Barw zbudowane wokół koloru Honey Gold współgrają z głównym przesłaniem. Naszym celem jest stworzenie pomieszczeń silnie nawiązujących do otaczającej nas przyrody, w miarę możliwości nawet zacieranie granic między wnętrzem a światem zewnętrznym. Konkretne rozwiązania prezentują przykładowe zdjęcia z sesji do nowego katalogu trendów UNIKAT #6. Scenerię sesji zdjęciowej stanowiła stara szklarnia, „perfekcyjnie utożsamiająca symbiozę wnętrz i przyrody, gdyż wnętrze i otoczenie łączą się w naturalny sposób”, mówi Andrea Girgzdies z biura projektów kolorystycznych Caparol FarbDesignStudio.

Zdjęcia prezentowane w katalogu UNIKAT #6 pokazują przykłady zastosowania kolorów ze wszystkich trzech Światów Barw w identycznych wnętrzach – salonie, sypialni, pokoju dziecięcym i przedpokoju. Dzięki temu można łatwo porównać efekty aranżacji tych samych wnętrz w kolorystykach Światów Barw 1, 2 i 3.

Świat Barw 1 „Liście lubią kwiaty“ obejmuje na przykład zróżnicowaną paletę odcieni zieleni, uzupełnioną o delikatną żółć i odcienie niebieskie. Bardziej przytłumione odcienie, których zapowiedź była widoczna już w ubiegłym roku, należą do Świata Barw 2. Znalazł się tam jednak także odcień niemal czarny oraz kolory czerwony i pomarańczowy – na przykładowych zdjęciach czerwień pojawia się w szczególnie spektakularnej roli na suficie. Świat Barw 3 „Niebo spotyka krajobraz“ łączy chłodniejszą zieleń, niebieski i turkus z uzupełniającymi je odcieniami ziemistymi. „Światy Barw tworzą łącznie pełną paletę naturalnych kolorów“, wyjaśnia Charoula Perlwitz.

Praktycznie pomyślane i zaprezentowane

Katalog trendów UNIKAT #6 stanowi najlepsze źródło inspiracji i praktycznych wskazówek dla wszystkich wykonawców poszukujących nowych impulsów przy aranżacji wnętrz. Wzajemną grę kolorów można dokładnie zaobserwować na licznych wizualizacjach wnętrz wykończonych w harmonijnie dobranej aktualnej kolorystyce. Katalog zawiera ponadto umiejętnie dostosowane techniki kreatywne umożliwiające uzyskanie bardzo zróżnicowanych powierzchni. Podobnie jak w latach ubiegłych zespół Sabine Hoffner zebrał, opracował i tak przygotował nowe pomysły, aby z powodzeniem mogły być realizowane przy zastosowaniu standardowych materiałów z palety Caparol – bezpiecznie i ekonomicznie.

Dotyczy to także powierzchni roku PremiumColor Diamante. „Jej wykonanie jest proste, wymaga zaledwie dwóch lub trzech cykli”, mówi Sabine Hoffner. Uzyskanie oczekiwanego efektu ułatwia szlachetnie matowy kolor Honey Gold, który dzięki stabilnemu, częściowemu połyskowi daje efekt drgań, iskrzenia i migotania. Jak to możliwe? Wystarczy do materiału bazowego PremiumColor dodać dwa procent cząsteczek „Diamonds Gold“ i wspaniały efekt jest zapewniony.

Zbyt proste? I tak i nie, gdyż efekt optyczny jest naprawdę fascynujący. Katalog UNIKAT #6 prezentuje także powierzchnie o bardziej eksperymentalnym charakterze. Między innymi opisana jest technika umożliwiająca wykreowanie krajobrazu górskiego, która łączy stosowanie farb laserunkowych ze szpachlowaniem i zacieraniem. Indywidualne adaptacje lub zmiany są możliwe, a wręcz zakładane.

Color-Scouting na wielu płaszczyznach

Margit Vollmert i zespół Caparol FarbDesignStudio odpowiedzialny za analizę nowych trendów przystąpili do prac już wiosną 2023 roku. Na licznych targach wielu branży stwierdzali „bardzo dużą obecność koloru niebieskiego, ale także odcieni od złotego do żółtego przypominających bursztyn”. W kolejnym kroku porównano wyniki własnych analiz z wynikami przygotowanymi równolegle przez Institute International Trendscouting działający przy wyższej uczelni w Hildesheim (HAWK). Chodziło przy tym głównie o porównanie wyników, wyłonienie spójnych zakresów kolorystycznych i ewentualnie zidentyfikowanie różnic.

Wybrane kolory należało następnie jednoznacznie zidentyfikować i właściwie opisać pod kątem późniejszych użytkowników. „Chodzi przecież o to, aby kolory znalazły szerokie zastosowanie we wnętrzach, tworząc w nich oczekiwany nastrój, musi być też zapewniona możliwość łączenia różnych kolorów.“ To udało się osiągnąć – katalog UNIKAT #6 jest idealnym narzędziem pozwalającym na profesjonalną realizację aranżacji zgodnych z duchem czasów.

A co czeka nas w roku 2025? „W obliczu otaczającej nas niepewności i braku stabilności tęsknota za harmonią i naturą powinna nadal dominować”, mówią Andrea Girgzdies i Margit Vollmert.